Terugblik boerderijviering Heeg

8 juli 2024

Terugblik op de boerderijviering van 7 juli 2024

De weergoden waren ons gunstig gezind zodat het droog was om op de Burd naar de boerderij van Herman en Cilia Rijpma te komen. In de schuur zagen we vele zwaluwen. Het was een komen en gaan naar de vele nesten. Hoe was dat spreekwoord ook al weer? 1 zwaluw maakt geen zomer. Gelukkig hebben we verscheidene gezien, dus we hebben een mooie zomer voor de boeg. In de stal tussen het jongvee werden de voorbereidingen getroffen voor de viering.

En het spreekwoord vele handen maken licht werk (lees minder werk) ging ook hier op. Het thema van deze viering was, wie zaait zal oogsten. Vele parochianen waren aanwezig bij deze mooie viering waar het koor af en toe versterkt werd door het jongvee.