De biecht

De biecht, ook wel het sacrament van boete en verzoening genoemd, biedt gelovigen de mogelijkheid om hun zonden te belijden, berouw te tonen en vergeving te ontvangen. Het begint met een persoonlijk gewetensonderzoek, gevolgd door het delen van zonden met een priester, die handelt als een bemiddelaar tussen de gelovige en God. Door berouw en oprecht voornemen om te veranderen, ontvangt de gelovige goddelijke vergeving en genade. Het sacrament van de biecht moedigt spirituele groei aan en herstelt de relatie met God en de kerkelijke gemeenschap.