toddler baptized

Het doopsel

Het doopsel is het eerste sacrament in de katholieke kerk. Door water over het hoofd te gieten of onder te dompelen, wordt een persoon symbolisch gereinigd van zonden en lid van de kerk. Het is een ceremonie die de toewijding aan het christelijk geloof markeert, waarbij de naam van de dopeling wordt genoemd en hij of zij wordt verwelkomd in de geloofsgemeenschap. De doop is een ritueel van inwijding, waarbij het geloof in God, Jezus Christus en de Heilige Geest centraal staat.