Verslag Boottocht

22 oktober 2024

Op zondag 13 oktober hebben wij met grote groep parochianen een prachtige boottocht gemaakt op de Klifrak over de Fryske marren en fearten. Gelukkig zat het weer mee en kwam zelfs de zon goed door. Op de hele tocht wapperde onze parochievlag van St. Antonius van Padua, dat was een mooi gezicht.

Na het inschepen hebben wij op het Hegermeer een mooie viering gehad onder leiding van pastor Foekema. Het thema van de viering stond in het teken van het water. Terwijl pastor Foekema aan het preken was, verscheen er een schitterende regenboog. Dat was een bijzonder moment van ontroering.

Na de viering was er tijd voor koffie en cake en zette de Klifrak de tocht voort richting Sneek. Daar hebben wij pastoor van der Weide opgepikt en was het tijd voor een borreltje en konden wij heerlijk uitgebreid gaan lunchen. De tocht ging vanaf Sneek over het Sneekermeer, de Langweerder Wielen en de Jeltesloot weer richting Heeg. Op de terugreis was er een leuke quiz in het teken van het water.

Bij de quiz werd gelachen en gezongen. Om half vier kwamen wij weer in Heeg op de Syl aan en ging iedereen voldaan van boord. Wat een mooi initiatief van onze parochie, fantastisch. Hartelijk dank voor de goede organisatie.
Mirjam Meijnders-Bary