Zomer orgel concerten

8 juli 2024, 20:00 uur

Op maandag 8 juli geeft onze stadgenoot Mark Heerink een concert op ons Maarschalkerweerd-orgel.

Hij speelt werken van: C.Ph.E. Bach, Brahms, Franck, Leutert-Falch en Haaze.

Mark Heerink (Alkmaar, 1966) studeerde orgel en kerkmuziek aan de conservatoria van Amsterdam, Rotterdam en Alkmaar bij Hans van Nieuwkoop, Pieter van Dijk, Bernard Winsemius en Jos van der Kooy (kerkelijk orgelspel) en sloot deze studies af met het behalen van de diploma’s docerend- en uitvoerend musicus voor orgel (bachelor en master) en het praktijkdiploma kerkmuziek (bachelor). Daarnaast studeerde hij koordirectie bij Daniel Reuss. Op het Nationaal Orgelconcours voor orgelstudenten te Leiden behaalde hij in 1990 de eerste prijs in de categorie oude muziek.

Mark Heerink is sinds 1992 werkzaam als organist-dirigent van de H.H. Cyriacus & Franciscuskerk (Koepelkerk) in Hoorn. Voor meer informatie kunt u kijken op: www.markheerink.nl

Het concert begint om 20.00u, de toegang is € 9.00.

Na afloop staan de koffie en de thee voor u klaar, Komt allen, het belooft een mooie avond te worden.

De orgelcommissie.