Sneeker Psalmen

2 september 2024, 00:00 - 22 september 2024, 00:00 uur
Locatie: Centrum Sneek

🟡 Op het Oud Kerkhof in Sneek zijn vanaf 31 augustus negentien eigentijdse psalmen te lezen. Ze zijn geschreven door bekende en onbekende inwoners van Sneek. „Overal zijn sporen van God te vinden, daar ben ik van overtuigd”, zegt fotograaf Sjaak Verboom, bedenker van de expositie Sneeker psalmen.

🟡 Pastoor Peter van der Weide van de Parochie Sint Antonius van Padua baseerde de tekst die hij voor Sneeker psalmenschreef op Psalm 27: ‘God is mijn licht, mijn heil’. Zijn eigen psalm begint met de woorden: ‘Dat er plekken zijn waar het licht brandt en nooit wordt gedoofd’.
Voor Van der Weide brandt het licht in de kerk. „Dat is de plek waar God zichtbaar wordt. Daar kan iedereen terecht. Er wordt met je meegebeden als je het moeilijk hebt. Je wordt er gezien.”