Samenzangmiddag liederen Huub Oosterhuis

14 april 2024, 15:00 uur
Onder leiding van Maria Tiesinga gaan we op deze middag de bekende en geliefde liederen zingen van Huub Oosterhuis. Maria Tiesinga is koordirigente en ook pastor. Zij zal de liederen waar we mee bezig gaan ook kort inleiden. Natuurlijk zal het deze middag gaan over de vertrouwde liederen uit de 60er jaren getoonzet door Bernard Huijbers, liederen als ‘Zo vriendelijk en veilig als het licht’. Maar ook liederen die ontstaan zijn uit de samenwerking met Antoine Oomen en Tom Löwenthal: ‘De steppe zal bloeien’ of ‘Onze Vader verborgen’.
Oosterhuis was priester en jezuïet maar in 1970 kwam het tot een breuk met de katholieke kerk. Zijn liederen bleven echter populair. Huub Oosterhuis is voor veel jongeren natuurlijk bekend als de vader van Trijntje en Tjeerd. Maar hij wist met zijn geloofstaal velen te bereiken en te raken. Hij schonk kerkgangers, katholieken en protestanten een schat aan nieuwe liederen. Hij bewerkte de psalmen, schreef vrije liederen, gebedsteksten, gedichten en verhalen.
Zo vriendelijk en veilig als het licht,
zo als een mantel om mij heen geslagen,
zo is mijn God, ik zoek zijn aangezicht,
ik roep zijn naam, bestorm Hem met mijn vragen,
dat Hij mij maakt, dat Hij mijn wezen richt.
Wil mij behoeden en op handen dragen.
Wanneer: Zondagmiddag 14 april 15.00u
Plaats: St. Josephkerk Heeg
Inleider: Maria Tiesinga
Iedereen die mee wil zingen of alleen wil luisteren is van harte welkom. Er is een pauze met koffie en thee.
​Na afloop collecte voor de bestrijding van de onkosten