21 juni 2026, 10:00 uur
Op zondag 21 juni wordt de Hoogmis uitgezonden via de TV door de KRO/NCRV. De viering begint dan om 10.00 uur. Onze beide Gemende koren Intermezzo en Sint Caecilia zullen zingen o.l.v. Gerard van Beij Op zaterdag 11 oktober zal onze nieuwe bisschop, Mgr. R.G.W. Cornelissen, de bisschopswijding ontvangen in de kathedraal te Groningen. De aartsbisschop van Utrecht, dr. W.J. kardinaal Eijk, zal de eerst wijdende bisschop zijn. Tijdens de wijdingsviering, die om 11:00 uur begint, zal Mgr. Cornelissen plaats nemen op de bisschopszetel. Daarmee begint officieel zijn ambt als bisschop van Groningen-Leeuwarden. Vanaf dat moment zal hij de hoofdcelebrant van de viering zijn en met de verzamelde gemeenschap de eucharistie vieren.